Wycieczka do Londynu.

W dniach od 23 do 27 września uczniowie naszej szkoły wzięli udział w wycieczce do Londynu. Plan wycieczki wypełniony był licznymi atrakcjami. W pierwszym dniu pobytu pojechaliśmy do Muzeum Historii Naturalnej, gdzie zobaczyliśmy m.in. skamieliny stworzeń z różnych okresów historii Ziemi, kamienie szlachetne, gady, zwierzęta, ptaki, meteoryty czy minerały. Następnie odwiedziliśmy Muzeum Figur Woskowych Madame Tussauds, w którym podziwialiśmy podobizny największych gwiazd kina, sportu i innych dziedzin życia oraz odbyliśmy podróż w czasie po Londynie. Siedząc w kultowych londyńskich taksówkach, mogliśmy zobaczyć Anglię Tudorów, czasy wojen, a także wielkie wydarzenia historyczne, takie jak Wielka Zaraza czy Wielki Pożar. Zwróciliśmy również uwagę na postać Winstona Churchilla mobilizującego naród do walki. Dla uczniów największą atrakcją był jednak udział w pokazie filmu Uniwersum Marvela 4D, dzięki któremu doświadczyliśmy fantastycznych efektów specjalnych i obejrzeliśmy ulubione postaci próbujące uratować świat.

Podczas drugiego dnia pobytu w Londynie zobaczyliśmy uroczystą zmianę warty pod Pałacem Buckingham. Spacerowaliśmy przez park St. James’s, gdzie podziwialiśmy liczne ptaki i wiewiórki.  Przechadzaliśmy się obok Opactwa Westminsterskiego, Wieży Zegarowej ze słynnym Big Benem. Mieliśmy możliwość zwiedzenia Sea Life London Aquarium, w którym podziwialiśmy kilka stref akwariowych, takich jak: Królestwo koralowców, Oceaniczni najeźdźcy, Przygoda w lesie deszczowym, Polarna przygoda, Otwarte oceany i Tunel akwariowy.

Po niezapomnianych podwodnych przygodach udaliśmy się do jednej z największych galerii sztuki na świecie  - National Gallery. Podziwialiśmy w niej prace największych artystów wszech czasów. Następnie zwiedziliśmy plac Picadilly Circus i dzielnicę Chinatown. Niektórzy z naszych uczniów mieli możliwość zobaczenia na żywo aktorów promujących przed Leicester Square Cineworld film pt. Joker, czyli Lady Gagę oraz Joaquina Phoenixa.

W trzecim dniu naszego pobytu w Londynie mieliśmy również zapewnione liczne atrakcje i tak spacerowaliśmy obok Tower Bridge, twierdzy - więzienia Tower of London, katedry św. Pawła, zobaczyliśmy Most Millenijny, Teatr Szekspirowski, Tate Modern Gallery, Monument. Wzięliśmy udział w rejsie statkiem turystycznym po Tamizie, podczas którego podziwialiśmy najsłynniejsze zabytki Londynu położone wzdłuż linii brzegowej, tj. budynki Parlamentu, katedrę św. Pawła, Tower of London, Shakespeare's Globe, a także mosty Westminster, Millennium i Tower Bridge.  Po rejsie czekała na nas kolejna atrakcja - przejażdżka najwyższym na świecie kołem obserwacyjnym, London Eye. Podziwialiśmy przepiękne widoki i najbardziej spektakularne zabytki Londynu z wysokości 135 metrów! Na koniec dnia udaliśmy się na zakupy na słynnej ulicy Oxford Street.

Ostatni dzień naszego pobytu zarezerwowany był na przejazd kolejką linową Emirates Air, która przebiega nad Tamizą i zapewnia oszałamiające widoki. Po przejażdżce mieliśmy czas na zakupy pamiątek i zjedzenie ostatniego angielskiego obiadu w stylu Fish and chips.

Podróże kształcą, a nasza wycieczka do Londynu była tego doskonałym przykładem.

Dzieci miały okazję poszerzyć swoją wiedzę oraz aktywnie uczyć się języka angielskiego w autentycznych sytuacjach, co znacząco przyczyniło się do przełamania ich strachu przed komunikowaniem się w tym języku. Dzięki bezpośredniemu kontaktowi z kulturą i mieszkańcami Londynu uczniowie zyskali pewność siebie oraz motywację do dalszej nauki. Wyjazd ten z pewnością pozostanie w ich pamięci jako inspirujące i wartościowe doświadczenie.