"Programowanie = Nasz Drugi Język"

"Programowanie = Nasz Drugi Język"

W  Zespole Szkolno - Przedszkolnym w Wysokiej rozpoczęliśmy zajęcia programowania w ramach kolejnej edycji społecznej inicjatywy "Programowanie = Nasz Drugi Język".

Lekcje w ramach akcji prowadzone są z wykorzystaniem aplikacji PixBloks, która wspiera naukę programowania.

Pracę na platformie PixBlocks uczniowie klas 4, 5 i 6 rozpoczęli od rozwiązywania zadań polegających na programowaniu blokowym, które   uczy logicznego myślenia.

 

Poziom trudności zadań proponowanych uczniom zwiększany jest małymi krokami, tak aby każdy uczeń mógł pracować we własnym tempie, dostosowanym do indywidualnego potencjału.

 

Praca na lekcjach informatyki z wykorzystaniem Pixbloks podoba się naszym uczniom, co dało się usłyszeć w opiniach wyrażanych bezpośrednio na zajęciach - „To jest mega”.

Dodatkowo mamy tutaj do czynienia z elementami grywalizacji, które motywują dzieci do pracy.

 Uczeń za każde dobrze wykonane zadanie otrzymuje punkt, za zdobyte punkt może zakupić wyposażenie do swojego wirtualnego pokoju, w którym przy biurku siedzi przez niego wybrany awatar.

 

Nauczyciel natomiast ma do swojej dyspozycji wirtualny dziennik, w którym może obserwować tempo i postępy swoich uczniów.

 

Nie wiemy, kim w przyszłości będą nasi uczniowie i ilu z nich będzie związanych z branżą IT, ale programowanie i szeroko rozumiane kompetencje cyfrowe to bez wątpienia ważny element współczesnej edukacji.

 

 

                                                                  mgr Magdalena Kempińska