Rozwijamy umiejętność widzenia świata oczami innych ludzi...
Rozwijamy umiejętność widzenia świata oczami innych ludzi...
Projekt "Wspólnie Wygrajmy Wrażliwość" narodził się z głębokiego przekonania o konieczności rozwijania empatii już od najmłodszych lat oraz
z obserwacji, jakie ukazywały podejście uczniów do osób z zespołem Downa. Inicjatywa została zapoczątkowana przez grupę pedagogów zainspirowanych potrzebą budowania społeczności opartej na wzajemnym zrozumieniu i akceptacji. Założycielem projektu jest Szkoła Podstawowa nr 3 im. Ignacego Łukasiewicza, która podjęła się roli pioniera w jego realizacji. Pierwsza edycja projektu rozpoczęła się 1 października 2020 roku, co nie było wyborem przypadkowym - miesiąc październik na całym świecie jest dedykowany budowaniu świadomości na temat zespołu Downa.
Od tamtego czasu inicjatywa sukcesywnie rozwijała się, przyciągając coraz więcej uczestników. Do tej pory w projekcie uczestniczyło 65 dzieci z zespołem Downa oraz 145 placówek edukacyjnych z różnych regionów Polski. Dzięki zaangażowaniu kolejnych szkół i instytucji edukacyjnych, projekt zyskał na zasięgu i wpłynął pozytywnie na życie wielu uczestników. Projekt "Wspólnie Wygrajmy Wrażliwość" nie tylko edukuje, ale również stanowi manifestację wartości, jakie są nieodzowne w dzisiejszym zróżnicowanym i dynamicznym świecie. W centrum jego działalności znajduje się idea promowania wrażliwości, która jest kluczowa dla budowania lepszego i bardziej empatycznego społeczeństwa.
W roku szkolnym 2024/25 nasza szkoła włączyła się do tej pięknej inicjatywy.
W projekcie uczestniczy klasa VIc wraz z koordynatorem projektu p. Kamilą Nazarkiewicz oraz klasa VIf ze swoją wychowawczynią p. Grażyną Robaszek.
Pod naszą opiekę trafiła cudowna dziewczynka – Iga, która ma 14 lat i pochodzi
z miejscowości Krośnice w województwie dolnośląskim. Iga to prawdziwa miłośniczka czytania i kosmetyków.
Klasy przygotowały dla dziewczynki paczki świąteczne, które sprawiły jej wiele radości.
Mamy nadzieję, że będzie nam dane poznać Igę osobiście.
mgr Kamila Nazarkiewicz, mgr Grażyna Robaszek