Kodowanie na wirtualnej macie
Uczniowie Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Wysokiej kolejny rok biorą udział w Ogólnopolskim programie „Uczymy dzieci programować”. Program ten jest realizowany w całym kraju pod honorowym patronatem Ministra Edukacji Narodowej i Ministerstwa Cyfryzacji. Uczniowie systematycznie realizują zadania programu, dzięki czemu ciągle szlifują swoje umiejętności informatyczne podczas dobrej zabawy. Program umożliwia rozwijanie kompetencji w zakresie kodowania i programowania, dzięki czemu poprawia się m.in. logiczne, algorytmiczne myślenie, analiza oraz zadaniowe podejście do problemów. Różnorodność zadań w programie decyduje o jego uniwersalnym charakterze. Do realizacji zadań wykorzystywane są przeróżne pomoce szkolne, m.in. roboty Ozoboty wraz z puzzlami, a także platformę internetową Ozoblockly.pl. Na zajęciach z informatyki kodujemy również online wykorzystując wirtualną matę – aplikację internetową symulującą matę do kodowania. Jest to uniwersalne narzędzie, które można używać na komputerze, tablecie czy tablicy interaktywnej w szkole. Dzięki niej można stworzyć szereg ciekawych aktywności rozwijających kompetencje uczniów.
Na zdjęciach uczniowie klasy 3b ZSP w Wysokiej podczas zajęć z informatyki, wykorzystujący możliwości wirtualnej maty do tworzenia zadań dla swoich kolegów/koleżanek według własnego pomysłu.
tekst i zdjęcia - Justyna Michalska, wychowawczyni kl. 3b