Zakończenie roku szkolnego 2020/2021
Chabrowe talenty w Wysokiej …
Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Wysokiej kończy piąty rok swojej działalności sukcesami mimo pandemii.
Uczniowie naszej szkoły uzyskali tytuły i zdobywali znaczące miejsca . W konkursie zDolny Ślązak mamy 8 laureatów powiatowych z języka polskiego , matematyki , biologii , geografii .W etapie wojewódzkim uczeń klasy ósmej uzyskał tytuł laureata z matematyki
i finalisty z geografii. Uczennica klasy ósmej uzyskała tytuł finalistki z biologii , uczniowie klas siódmych uzyskali tytuł laureata z języka angielskiego i finalisty z języka polskiego. Mamy trzech laureatów etapu powiatowego Ogólnopolskiej Olimpiady Polonistycznej,
a uczennica klasy ósmej otrzymała tytuł finalistki w etapie wojewódzkim, jednego laureata Ogólnopolskiego Dyktanda, I miejsce w wojewódzkim konkursie ,,Wpisani w przyrodę”,
2 laureatów Olimpusa z historii, 2 laureatów z języka angielskiego konkursu Olimpus ,
8 laureatów matematycznego konkursu Leon , 3 laureatów Ogólnopolskiej Olimpiady Zadań Logicznych , 12 laureatów konkursu Galileo z biologii .
Uczniowie mogli wykazać się także w 52 przedmiotowych konkursach szkolnych
i pozaszkolnych oraz zawodach sportowych organizowanych w naszej Placówce nawet podczas zdalnego nauczania i nauki hybrydowej.
Braliśmy udział w prestiżowych turniejach szachowych zdobywając I miejsce drużynowo Puchar AZS Wratislavia i Dolnośląskiego Związku Szachowego „ Pierwszy krok do mistrza” oraz I miejsce drużynowo „Akademia na Grobli” Dolnośląski Turniej Młodych Talentów Wrocławia .
Sześciu uczniów realizuje Indywidualne Programy Nauki z matematyki, języka angielskiego oraz biologii.
Szkoła uzyskała certyfikat w ramach projektu - konkursu Szkoła dla Niepodległej . Kreatywność uczniów i ich zaangażowanie mierzyliśmy podczas realizacji ośmiu innowacji pedagogicznych, podczas których nagrywaliśmy sztukę teatralną i słuchowisko radiowe online na platformie Teams. Innowacja metodyczna „W świecie gestów” pokazała dzieciom sposób porozumiewania się za pomocą gestów, poprzez naukę wybranych znaków języka migowego i alfabetu palcowego. Żyliśmy podwójnie wraz z bohaterami „Lekturek spod chmurki”. Podczas zdalnego nauczania nasi uczniowie rozwijali przede wszystkim swoje kompetencje informatyczne – kodowali, wykonywali padlety, tworzyli lapbooki, animacje, filmy poklatkowe.
W ramach projektu etwinning realizowanego na platformie Twinspac pt. Szlakami wrocławskich legend i krasnali oraz kłodzkich zabytków nawiązaliśmy współpracę ze szkołą z Kłodzka .Dbamy o regionalizm, więc stworzyliśmy naszą stronę internetową, która reklamuje nasze okolice.
Rozwijamy edukację ekologiczną i w ramach projektu EKOSZKOŁA uczniowie podejmowali się różnych zadań: wzięli udział w konkursach: plastyczno-technicznym „Recyklingowe wynalazki”, fotograficznym „Dbam o naszą planetę każdego dnia” czy wiedzy ekologicznej „Nasza planeta”; stworzyli kalendarz adwentowo-ekologiczny, aby uświadomić innym, że o ekologii powinniśmy myśleć każdego dnia; przygotowali książki
o tematyce ekologicznej w programie bookcreator.com; uczestniczyli w „Światowym dniu wody z PAH”; brały udział w lekcji w ZOO (online) poświęconej gatunkom zagrożonym; zostały zorganizowane warsztaty dotyczące transportu wody w przyrodzie. Dzieci stworzyły na nich plakaty ilustrujące pobieranie wody przez roślinę. W pracach zostały wykorzystane materiały z recyklingu. Uczestniczyliśmy w warsztatach z okazji „Dnia Pszczoły” –uczniowie poznali znaczenie pszczół dla środowiska; „Parki narodowe są EKO”. „Energetyka konwencjonalna kontra niekonwencjonalna”- to kolejne projekty edukacyjne. Przed wakacjami nasi uczniowie przygotowali lapbooki o środowisku przyrodniczym Polski
Z uwzględnieniem miejsc atrakcyjnych turystycznie, w których człowiek może się zrelaksować i nabrać sił, wiedząc jednak, że nadmierne i niewłaściwe korzystanie
z dobrodziejstw środowiskowych naszego kraju prowadzi do jego degradacji.
Kształcimy i kreujemy, dbamy o naturalną twórczość uczniów i planujemy przyszłości